zondag 24 juni 2012

Ricotta kaas



Ingrediënten:
  • Anderhalve kop cashewnoten
  • Halve kop Appelazijn
  • Zout
  • Zure Room (5 tot 10%)
Maal de cashewnoten. Ik doe dit met mijn blender.

Optioneel, haal de cashewnoten door een slow juicer.  Ik heb alleen een handjuicer die ik niet meer gebruik maar nu goed van pas kwam. De cashewnoten zijn wel zwaar voor deze juicer;  af en toe even terug draaien en dan weer verder gaan. Dit proces veranderd de structuur heel verrassend. Geeft het meer een kaas gevoel. Een techniek die ik leerde kennen tijdens de kookcursus.  

 

Meng het daarna handmatig met de rest van de ingrediënten tot er geen klonten meer zijn. Eest lijkt het nog te vloeibaar, maar in de koelkast zal het veranderen in een stevige massa. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten