maandag 1 november 2010

David Wolfe - Cabbage juice / Koolsap



Koolsap maakt je schoon volgens David. Het kruidenvrouwtje schrijft hier ook over de geneeskrachtige eigenschappen van kool.

De Natuurwinkel heeft verse witte kool liggen op dit moment. Maar eens een mooie meegenomen. Ik eet wel eens kool als onderdeel van een maaltijd van Unlimitedhealth, maar zelf doe ik er eigenlijk niks mee.

David sprak over koolsap, dus de kool in stukken gesneden, klein genoeg voor de sapcentrifuge. Omdat mijn centrifuge niet zo heel goed is, het sap nog heel even in de blender gedaan. 1 Kool resulteerde in 500ml sap.

Het leek mij vies en zwaar voor de maag. Maar het was goed te drinken en helemaal niet zwaar. Mijn lief heeft ook een glas gedronken en ze had dezelfde ervaring, wat heel wat zegt. ;)

1 opmerking:

  1. Hallo,
    Ik ben pas halverwege januari 2010, maar wat een leuke interessante site is dit. Ik ben mij ook aan het verdiepen in Raw Food en het is inderdaad heel fijn om een hoop informatie te lezen in het nederlands.
    Met vriendelijke groet,
    Danielle uit Castricum

    BeantwoordenVerwijderen