zondag 21 november 2010

Barley



Iemand vroeg me hoe ik aan mijn koolhydraten kom omdat ik nog weinig dingen eet als brood en pasta. Eigenlijk hou ik niet zo van dergelijke vragen omdat a) ik geen voedingsdeskundige ben die pasklare antwoorden klaar heeft op dit soort vragen b) ik gewoon lekker puur wil eten en ik erop vertrouw dat mijn lichaam aangeeft wat ik nodig heb c) dit soort vragen komen van mensen die zich geen leven zonder brood en gekookte aardappels kunnen voorstellen. Oké dat klinkt aardig frusty. .) Maar toch zijn dit soort vragen goed. Want ik ga me er toch weer in verdiepen.



Een van de dingen ik gewoon vergeet maar ik regelmatig neem is de graan Barley. Ik heb al eens geschreven over de ontkiemde rijst van Sunwarrior die vol zit met plantaardige eiwitten. De ontkiemde Barleys bij ons in de kast komt ook van hun. Zo'n grote zak Barley kost over de 50 euro maar gaat aardig lang mee omdat er maar een theelepeltje van nodig is. Neem niet veel meer dan een paar theelepels. Dat heb ik een paar keer gedaan en valt aardig zwaar!

Barleys heeft weinig vet en zit vol met complexe koolhydraten. Het is niet gluten vrij. Ik doe het in mijn smoothies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten