maandag 31 januari 2011

New York: Restaurant Pure Foods and Wine.



Pure Food and Wine kwam over als een chique restaurant. De wijn hebben we niet geproefd; we drinken alle twee niet. Mijn moeder bezigde altijd het gezegde, ze eten je arm en ze drinken je rijk'. Helaas voor Pure Food and Wine, we kwamen ze arm eten. ;-)

Hier hebben ze alleen rauw eten. Mijn lief had Sushi besteld. Die zag er zo goed uit, dat toen ik een foto wilde maken voor deze blog ze me waarschuwde dat ze iets had wat niet rauw was, er zat rijst in. ;) Tot mijn groot plezier kon ik haar vertellen dat we in een exclusief rauw restaurant zaten.
Navraag bij de bediening leerde ons dat de rijst Jicama bleek te zijn. Geen idee wat dat is, maar dat gaan we thuis zeker uitzoeken. Dit hebben we gegeten vandaag:
  • Sushi Rolls, marinated shitake, avocado, asparagus, red pepper, jicama rice, wasabi, nama shoyo.



  • Portabella and Hempseed burger, sprouted manna bread, caraway kraut lapsang souchong tea smoked cashew cheese, house made mustard, pickled pink unions



  • Fig Bar, fig sandwich cookie



  • Chocolate ganache tart, chocolate ganache filling, chocolate crust.



Wat we hiervoor betaald hebben moet ik later even nakijken op mijn Visa rekening. ;) De dame achter dit restaurant heeft ook een kookboek uit gegeven. Prachtig boek. Niet gekocht, ik heb al teveel recepten die ik nog wil uit proberen.

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk om je blog postjes over NY te lezen want wij gaan over een paar maanden ook naar New York en nu weet ik al een paar goede tentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi ziet het eruit! Zo leuk om te zien dat jullie hier ook zijn geweest :)
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook bij Pure Food and Wine geweest. Heel mooie restaurant. Helaas Jicama is niet te krijgen in NL. Ik heb ze in LA gekocht van Whole Foods en met me meegenomen naar NL. Helaas ik vond jicama rijst niet heel bijzonder of beter dan bloemenkool rijst. Het enige dat niet raw was in jullie menu was die manna brood. Dat is niet raw maar heel gezond.

    BeantwoordenVerwijderen