zaterdag 12 juni 2010

Sapje: lymfatisch enzyme spoeling 2

Dit drankje is vrij heftig. Mijn lief krijgt het dan ook niet weg. Misschien komt het omdat ik alles in de blender doe ipv de wortel eerst door een sapcentrifuge te halen. Bij Dharma Healing waar ik dit recept vandaan heb gebruiken ze wel wortelsap. Ik hou niet van sapcentrigues; veel gaat verloren en last but not least, het kost zoveel tijd om die schoon te maken.

Blender of sapcentrifuge:

Update: naar aanleiding van de opmerking van StoereMoeder (zie comments) heb ik dit drankje opnieuw gemaakt met de sapcentrifuge. Alle ingrediënten er doorheen geperst. Veel lekkerder! Deze keer wilde mijn lief ook graag een glasje drinken. Ik ga weer vaker mijn sapcentrifuge uit de kast trekken. Alleen meer werk om die schoon te maken, dat weerhoudt me een beetje. Ik ga rondkijken of andere modellen wellicht makkelijk schoon te maken zijn.

De ingrediënten:



  • Wortel (eventueel sap)
  • Appel (eventueel sap)
  • Gember
  • Komkommer
  • Rooie peper (zaadjes eruit laten!)
  • Bodem water om blender te helpen. (Bij gebruik van sapcentrifuge niet nodig)
Alles klein snijden en in de blender of sapcentrifuge doen.





Dit drankje zit vol met bètacaroteen, pectine, vitamine C en kalium.


5 opmerkingen:

  1. Gebruik je de hele gember én de twee pepertjes? Wow dat is echt heftig! Ik zou het drankje idd ook juicen, appel, wortel, gember, komkommer gaat heel goed... De meeste vitamines blijven toch in het sap zitten, en omdat er geen vezels in zitten kan je lijf het beter opnemen... ach, er zullen altijd voors en tegens zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi StoereMoeder. Bedankt voor je reaktie. Leuk!

    1 pepertje gebruikt, maar ik ben wel altijd vrij gulzig met de gember. ;)

    Goed punt van die vezels. Weet je, ik ga het morgen gewoon proberen met de sapcentrifuge. Kijken of mijn lief het dan wel trekt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha geweldig om te horen, ik ga het deze week zeker ook maken. Je hoort van me!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je een slowjuicer gebruikt, gaan er toch niet zoveel voedingsstoffen verloren? Ik heb een handjuicer en die werkt super! Schoonmaken valt ook reuze mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen