woensdag 13 januari 2010

Boek: Rox Rauw!

Rox Rauw! van Roxane Catz had mijn vriendinnetje over gehoord. Meteen besteld op bol.com. Een lekker goedkoop tweedehands examplaar besteld wat binnen no-time in de brievenbus lag. Vervolgens het hele boek, behalve de recepten, voor gelezen aan haar voor het slapen gaan. :)

Leuk boek, vlot en leesbaar geschreven. Wat ik erg herken is wel het obsessieve; van feestbeest helemaal naar de klote tot super gezond. Ook in haar eten. Ze laat van alles de reveu passeren, yoga, klisma's tot natuurlijk het hoofd onderwerp rawfood. Dat vind ik erg mooi, aangezien rawfood toch een levensstijl behelst en niet alleen een dieet.

Wat mij erg tegenstond was dat Jashumeen een breatharian die claimt alleen van lucht te leven aanschoof aan haar keukentafel maar vervolgens wel meteen een stukje van haar speculaasje afbrak in haar mond stak. Dat hele verhaal over haar gaf mij geen goed gevoel en als ik die mevrouw google is ze ook heel controversieel. Ik snap niet waarom Roxane haar serieus neemt in dit boek.

Maar er schuiven ook een hoop interessante mensen (allemaal spontaan lijkt het;) aan bij Rox aan de keukentafel. Leuk boek.

Top dat ze het in het Nederlands heeft geschreven. Daarom is deze blog ook in onze moertaal, omdat er al genoeg over rawfood in het engels online is te vinden.

1 opmerking:

  1. Hoi Ton,

    Ik heb het boek ook gelezen, en was er ook enthousiast over. Haar zoektocht heb ik soms wel een beetje overgeslagen, vooral wanneer het over lijnen ging. Daar heb ik niks mee, hihi (ik ben erg dun, wil juist liever aankomen!) Maar ik vond het een heel duidelijk geschreven boek, in echte no nonsense taal zoals wij Hollanders het kunnen waarderen. Een aanrader! En goede tips en recepten voor beginnende Raw eters zoals ik.

    BeantwoordenVerwijderen