dinsdag 12 januari 2010

Recept: Zoete Energie Koeken


Super lekkere zoete energie koeken. Ik heb deze koeken voor het eerst geproefd bij Diana op Noordermarkt. Ze zijn zo lekker dat ik ze heb geprobeerd na te maken aan de hand van ingrediƫnten op de verpakking.
  • 150 gram Macademia noten
  • 150 gram Zonnebloempitten
  • 200 gram Rozijnen
  • Kaneel
  • Honing
Laat de macademia, zonnebloempitten en de rozijnen een nachtje wellen.
Gooi alles bij elkaar in een vergiet om het overtollige water te laten weglopen. Meng het in de MagiMix. Doe er flink wat kaneel en honing bij. Pulse blend het en proef of de smaak goed is. Als het mooie deeg substantie is geworden, smeer het uit op een teflon sheet van de food dehydrator.


Laat het zaakje drogen. Als het de bovenkant droog is, leg een ander tray van de dehydrator erop, omdraaien en voorzichtig het teflon sheet los trekken van de Energie koek. Vervolgens de andere kant laten drogen.

Vaste droog tijden hou ik niet aan, ik voel/proef gewoon. :) Maar mijn ervaring is ongeveer 8 uur en vervolgens nog een keer 4 uur na het omdraaien.

Smakelijk! Super lekkere zoete gezonde koeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten