zondag 29 mei 2011

Sunwarrior Vanilla



Regelmatig gebruik ik in smoothies Sunwarrior; gekiemd rijst poeder. De vanille variant liet ik tot nog toe altijd links liggen: zaten een paar ingrediënten in die niet kende. Nu had ik al een tijdje geen Sunwarrior meer in huis, mijn salaris is binnen wat betekent dat het tijd is om basis ingrediënten in te slaan. Toch eens uitgezocht wat nou precies die onbekende ingrediënten zijn. Want vanille Sunwarrior klinkt wel erg lekker, laten we eerlijk wezen, die plain Sunwarrior is nou niet een echte smaak maker. Al die producten is eigenlijk niks mis mee: pectine zijn appel pitjes, stevia is een plant, alleen die xanathan gum wikipedia pagina maakt me niet echt blij.

Nu heb ik wel een super lekkere smoothie gemaakt met deze Vanille Sunwarrior, recept komt binnenkort, die smaakt als een zoet milkshake. Favoriet in huis momenteel! Deze zak zal wel snel op zijn, dan ga ik het weer proberen door gewone Sunwarrior te combineren met verse vanille.

17 opmerkingen:

  1. Hoi Ton,

    Waar dient dit product eigenlijk voor? En hoeveel "moet" je ervan nemen?
    Je schrijft ook dat je het een tijdje niet in huis had, merkte je toen verschil?

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra:)

    Sunwarrior bevat veel plantaardige eiwitten. Er zit een schepje bij als maatbeker. Ik doe 1 of 2 scheppen in mijn smoothies. Goed, speciaal voor vegetariërs.

    Dat we het een tijd niet hadden is verder geen probleem. Goed gevarieerd eten is belangrijk. Dat is wel een aandachtspunt voor mij, als ik iets lekker vindt ga ik dat heel veel en vaak eten. :)

    Nu is dit spul puur niet zo heel lekker. Wel een goede basis voor een goede smoothie. De vanille versie is wel een stuk lekkerder.

    Groetjes, Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Ton, xanthan gom en guar gom zijn natuurlijke verdikkingsmiddelen. het wordt dacht ik verkregen uit mais, of anders een andere plant. ik heb het zelf in de kast staan, als je het bij ijskoude smoothies gooit, ktijg je lekker dik en romig ijs! ik koop mijn goms bij iherb.com trouwens. ik heb de choco en vanille sun warrior en gebruik altijd maar 1 a 2 eetlepels, ff voor de smaak, want vind ze inderdaad vrij 'korrilig' vergeleken bij whey poeders. maar voordeel van deze (naast de obvious voordelen) is dat ie niet zo mier/nepzoet is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ton,

    Bedankt voor je antwoord. Ik als newbie weet eigenlijk nog steeds niet waar ik nou mijn eiwitten vandaan moet halen .. schaam schaam. Ik had begrepen dat ik het ook uit spirulina kan halen.
    Ik heb er wel moeite mee om me wat "arm" te kopen aan supplementen. Ik heb er al heel wat (spirulina/chlorella, green superfood (vitamineral green), tarwegras, vitamine C etc.) maar ik vraag me af of ik wel goed bezig ben. De echte antwoorden kan ik na een hoop gelees ook nog niet vinden.
    En wat je zegt, gevarieerd eten is ook niet altijd even makkelijk (ook omdat ik echt niet alles lekker vind).

    In wat voor smoothies doe je de Sunwarrior: fruitsmoothies of ook groene smoothies?

    Sorry voor al de vragen, maar zoals ik al zei probeer ik het allemaal nog te leren.

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juvo raw food is een totaal product waar veel meer inzit dan sunwarrior ook biologisch,er zit fruit,groente,paddestoelen enz in verkrijgbaar bij XXL nutrition

      Verwijderen
  5. Hoi Ton, Nog maar even een vraagje ertegen aan ;-D
    Hoe lang doe je ongeveer met een zak? Ik kan wel vinden dat ik 2 eetlepels van de proteïne moet gebruiken, maar ik heb geen idee hoe snel ik dan door een zak heen zou zijn :-S

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sabine, dankjewel! Ik schrok eigenlijk een beetje dat volgens wikipedia alcohol wordt gebruikt om het te scheiden. Maar er zit geen alcohol in het eind resultaat dus laat ik dat maar verder vergeten.

    Hoi Petra, spirulina zit inderdaad vol met plantaardige eiwitten. Dat nemen is al een enorm kado voor je lichaam. Toen ik vegetariër werd 3.5 jaar geleden heb ik nog 6 maanden aan gemodderd, met wel een beetje vis nemen, 1 keer per week vlees nemen. Dat soort dingen. Ik had namelijk nog steeds trek in vlees en ik deed veel aan hardlopen destijds en dacht toch nog zoiets nodig te hebben. Toen hoorde ik de Yoga leraar van Unlimited Health over iedere dag spirulina nemen. Eigenlijk is toen ook mijn behoefte aan vlees helemaal weggegaan en nu heb ik 3 jaar helemaal geen vlees/vis meer gegeten. Ik slik nog steeds dagelijks spirulina. Spirulina is overigens geen supplement het is voeding. Super voeding.

    Als je de beschikking hebt over een tuin of balkon (en tijd:) hebt kan je ook zelf tarwegras kweken. Stuk goedkoper.

    Met zo'n zak Sunwarrior doe ik best lang. Minimaal een maand. Soms langer als ik het niet veel gebruik. Ik gebruik het vooral in fruit smoothies. Dit artikel heb ik geschreven als voorbereiding op het Straciatella ijs recept. Het is zeker niet iets wat je in huis moet hebben.

    Voedingsadvies kan ik je niet geven; ik doe maar wat. ;-) Ik vind het vaak ook lastig, je leest zoveel verschillende meningen over wat goed is. Wat ik nu doe voelt goed, dat is belangrijk. Maar ik blijf zoekende en schrijf daarover hier.

    Groetjes, Ton. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ton :-D

    Dank je wel voor je reactie!
    Spirulina neem ik inderdaad ook, die in combinatie met chlorella: http://www.unlimitedhealth.nl/shop/chlorella-spirulina-p-531.html

    Tarwegras neem ik nu in pilvorm, maar dat is dus inderdaad onnodig duur. Ik heb een tuin en wil het dolgraag zelf kweken, maar ik ben nog zoekende hoe ik dat moet aanpakken. Overigens is tarwegras volgens mij hetzelfde als het kattengras wat ik jaren geleden aan de kat gaf (toen we nog geen tuin hadden). Maar nu wil ik het natuurlijk absoluut niet uit zo'n bakje hebben, maar wel biologisch.

    Het is moeilijk inderdaad om de verschillende meningen te filteren en ook nog eens de commerciële belangen. Maar ik heb inderdaad al door dat mijn lijf eigenlijk wel vertelt wat ik wel of juist niet goed doe ;-D

    Ik ben in ieder geval erg blij met je blog, en ook met het feit dat deze nog eens gewoon in het Nederlands geschreven is. Ik ben net een spons hoor, ik neem alle info wel op, maar een site gewoon in het Nederlands door een ervaringsdeskundige geschreven is wel even een verademing!

    Ik kijk uit naar meer van je berichten :-D

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ton,

    Ik heb het ijs net gemaakt, erg lekker! Bedankt!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Petra,
    Het schijnt dat er in bladgroente ook genoeg proteïne zit. Je arm kopen aan supplement lijkt me nooit zo slim, aangezien het toch om een evenwichtige diët gaat. Ik heb zelf het idee, dat al die mensen die dat aan ons willen verkopen, ons eerst bang maken met eventuele "tekorten", en vervolgens ervoor zorgen dat je denkt dat je niet zonder hun produkt kunt. word ik altijd erg wantrouwig van. maar als het lekker smaakt, en dat je het kunt betalen, waarom niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lumi,

    Je hebt -naar mijn idee en gevoel, om het maar bij mezelf te houden ;-D- helemaal gelijk. Inmiddels ben ik er achter dat al die supplementen behoorlijk duur zijn, en wellicht maar weinig toevoegen. Ik heb mezelf er behoorlijk in ingelezen en uit die literatuur komt toch steeds weer naar voren dat deze supplementen overbodig zijn, daar alles al uit gezonde, goede voeding gehaald kan worden. Dus voorlopig koop ik het niet en voor het lekkere pak ik nog wel een paar andere dingen zoals -gedroogd- fruit ouzo :-D

    Bedankt voor je reactie Luma, het is toch fijn te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Dat steunt mij ook weer in mijn "dieet".

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi,
    Ik zit eraan te denken om dat Sunwarrior Protein Vanilla te kopen. Maar kan iemand me op weg helpen met een paar recepten voor smoothies, die er bij de kinderen ook in zullen gaan?
    Hartelijke groet,
    Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ton,

    Ik zag bij een review op Iherb dat dit product niet geheel biologisch is!Ik dacht dat je dat misschien zou willen weten.Hier een review van Natural news Bocu Super protein http://www.naturalnews.com/028522_brown_rice_protein_powder.html
    maar deze is dan weer niet verkrijgbaar bij Iherb. Ik heb wel een winkel in UK gevonden,maar nog niet besteld.
    hartelijke groeten,
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brigitte.

      Interessant. Ik ging eigenlijk er vanuit dat dit een biologisch product betreft

      Zelf zeggen ze op hun website voor de protein:

      Uses organic enzymes and the process is 100% Organic Compliant

      Maar er staat nergens dat de rijst biologisch is. Ook niet op de verpakking. Moet dus helaas concluderen dat het geen biologisch product is.

      Groetjes, Ton.

      Verwijderen
  13. Hoi Ton,

    In de VS hebben ze allerlei leuke marketing termen om te verhullen dat iets niet helemaal biologisch is. Vooral met producten uit de VS moet je opletten dat je niet ineens GMO's op je bord hebt ;-)

    groetjes,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brigitte

      Heb je deze al gezien?

      Ga ik proberen bij mijn volgende Iherb bestelling. Zeker na dat hennep protein fiasco. :)

      Groetjes, Ton.

      Verwijderen