maandag 25 oktober 2010

Aduki bonen

We waren pas eten bij vrienden die macrobiotisch eten. Ze hadden heerlijk gekookt. In rauw eten geloven ze niet. Maar ook niet in zaken als brood. Hun eten 3 keer per dag warm; rijst met Aduki bonen bijvoorbeeld. Dat geeft heel veel energie verklaarde ze.

Die bonen wil je niet rauw eten. Eigenwijs als ik ben heb ik ze toch geprobeerd te ontkiemen. Een dag in water laten wellen en toen in het kiembakje laten staan. Dagen lang bleef ik water gieten maar de bonen kwamen maar niet tot leven. Tot op dag 4, toen begonnen ze voorzichtig te ontkiemen.

Link
Ik heb ze eenmaal ontkiemt bij een salade gegeten. Heerlijk. Mijn vriendin verklaarde me gek, dus misschien alleen voor mensen met een sterke en snelle spijsvertering. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten