zaterdag 15 januari 2011

Een ijsschep voor rauwe crackers

Voor crackers heb ik wel eens geschreven dat ik het deeg uit smeerde in plaats van mooie vormpjes te maken. Maar dat is ook niet altijd makkelijk; het plakt vaak aan de roller en is dan lastig uit te rollen. Bovendien wil het oog wat. Mijn lief kwam het geniale idee om een ijsschep te kopen om toch simpel mooie cracker vormpjes te maken.

Judith, een van de 'koks' van Unlimited Health vertelde dat ze sjabloons hebben laten maken van hout. Zo groot als de lades van de food dehrydator. Voor thuis; een beetje overdreven.

Dus op zoek naar een ijsschep. Duikelman is het adres in Amsterdam voor professioneel keuken spul. Daar vonden we deze mooie ijsschep.



Toen heb ik deeg gemaakt. Met de ijschep mooie gelijke balletjes gemaakt:



En omdat ik platte crackers wilde in dit geval, daarna plat geslagen met een natte houten lepel. Een liefdevol stevig klapje op het bolletje resulteerde in een mooie platte cracker.

1 opmerking:

  1. Hoi Ton,

    Bedankt voor je reactie, erg leuk! Geweldig filmpje trouwens van Julia Child. Ze praat dus echt zo!

    Btw, ik vind je site erg inspirerend. Op het moment ga ik Raw Food ook steeds leuker vinden. Nu alleen nog een keukenmachine en dan kan ik ook crackers maken :)

    BeantwoordenVerwijderen