donderdag 10 juni 2010

Sapje: lymfatisch enzyme spoeling

Weer een sapje die ik bij Dharma healing heb geleerd. Dit drankje is bitter en scherp. Een klein glasje is genoeg!



  • Daikon. (Lange witte wortel/radijs) Verkrijgbaar in Chinese supermarkt.
  • Gember
  • Komkommer
  • Bleekselderij
Snij bovenstaande ingrediënten in kleine stukjes en pers dat allemaal uit met een sapcentrifuge.

Voordelen: dit drankje stimuleert het afbreken van slijm, lymfevloeistof en betere doorbloeding. De enzymen zorgen voor een betere stofwisseling.

2 opmerkingen:

  1. Ik zou graag willen weten op welke tijdstip van de dag en hoeveel je van dat sapje moet drinken? Doe dat 1 keer in de week? Bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik drink dit soort juices zeker één keer per dag, en het liefst vaker. Het tijdstip maakt niet zoveel uit in mijn ogen, gewoon wanneer ik er zin in heb en in plaats van dat je water of kruidenthee drinkt.
    Ik maak zo'n 750 ml juice. In plaats van de Daikon gebruik ik wortel en/of rode biet. Deze laatsten geven heerlijk veel energie en zijn -voor mij- makkelijker verkrijgbaar want ze worden in elke supermarkt wel verkocht.

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen