maandag 11 januari 2010

Recept: Zure Houmous



Vandaag dit houmous recept geprobeerd. Pakte zuur uit. Waarschijnlijk heb ik teveel citroen gebruikt. Er moet toch iets zoets bij lijkt mij.
  • ontkiemde kikkererwten
  • wat sesamzaad
  • 2 geperste citroenen (teveel?)
  • olijfolie
  • himalayazout
Hele zaakje in de blender gedaan. En klaar.

Om dingen te ontkiemen gebruik ik dit stapel plateauetje. Sinds ik dat doe is ontkiemen heel simpel. Eerst 8 uur laten weken in water. Dan in het torentje. Die laat ik altijd dicht bij de gootsteen staan zodat ik makkelijk weer even een verse scheut water erover heen kan laten lopen als ik toch in de keuken ben.



De ontkiemde kikkererweten:



Alle ingredienten klaar om in de blender door elkaar gemixed te worden.



Ik ga eens googlen naar andere Houmous recepten om te kijken wat er nou ontbrak. Later meer.

5 opmerkingen:

  1. Zou koriander een idee zijn?
    En knoflook?

    Ik ga het binnenkort maken en laat het weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee je moet er een scheutje Tahini indoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ton,

    Ik heb het boek 'Rox Rauw' en daarin staat een recept voor humus met noten. Deze heb ik vandaag gemaakt. Liever had ik kikkererwten gedaan omdat het anders wel erg veel noten zijn wat ik eet.
    Afijn, in het recept zat ook komijn, peper (zwart, gemalen), knoflook en peterselie. Was erg lekker. Ik heb het vermoeden dat jij geen knoflook eet, maar wellicht dat je wel wat kan met de andere kruiden?

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen