zondag 24 januari 2010

Spirulina

Leuke van rawfood vind ik om al die superfoods te eten.

Eentje die ik de laatste anderhalf jaar elke dag neem is Spirulina. Op gegeven moment ben ik dat gaan combineren met Chlorella.

Eerst kocht ik het poeder van Marcus Rohrer bij de Natuurwinkel. Dat poeder mengen met water is alleen zo troeperig; vooral omdat ik dit neem als ik nog slaperig uit mijn bed kom rollen. Toen ben ik overgestapt op de geperste pillen nadat ik me heb laten overtuigen dat er verder niks anders inzit. Nu gebruik ik de tabletten van UnlimitedHealth met Chorella/CGF/Spirulina, 250 gram (1000 tabelletten) voor 32.50. Slik er 5 - 10 per dag; zijn kleine pilletjes.

Er wordt van alles toegeschreven aan Spirulina. Een daarvan is de hoge concentratie plantaardige eiwitten.

Ik heb een periode gehad van ongeveer 6 maanden dat ik richting vegetariƫr zijn ging maar nog steeds behoefte had aan vlees of vis en dat dan ook af en toe at. (1 keer per week of zo) Sinds ik consequent dagelijks genoeg spirulina ging nemen is die behoefte geheel weggegaan.

Nu zorg ik altijd dat ik Spirulina bij me heb. Het is geen voedingsupplement; het is voeding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten