zondag 21 februari 2010

Ontkiemen



Ontkiemen/sprouting. Eerst keer dat ik het zag dacht ik wauw. Dit is dus eigenlijk jonge plantjes eten. Eerlijk gezegd kende ik het van wiet kweken, maar dat is al lang geleden. :) Lijkt wel een vorig leven.

Diegene die het mij liet zien (kookles van Hillary) zei dat er ongelofelijk veel voeding vrij komt op het moment dat het ontkiemings proces begint. Dat leek mij logisch, vervolgens wordt het van een klein zaadje een volwaardige plant! Dit is het echte 'living food'!

In het begin was ik aan het klooien met gewone schoteltjes, maar dan heb je er zo de schimmel in staan.

Nu gebruik ik dit kiembakje. Komt geloof ik van de Natuurwinkel. Ik heb het van een vriendin gekregen die weer uit haar rawfood periode was gestapt. :)



Ontkiemen doe ik alsvolgt:

  • wellen. 8 uur gemiddeld
  • in het kiembakje doen
  • kiembakje bij de gootsteen laten staan zodat ik iedere als ik het zie er weer wat vers water over laat lopen
En daarna, lekker opeten! Ik eet het vaak zo. Misschien wat hardcore voor sommigen. Lekker in de sla kan ook.

Wat hier ik eet zijn
  • Kikkererwten
  • Mung Beans
  • Groene Linzen
Vooral die groene linzen zijn een ontzettende energie booster. Kijk uit, als je dit meeneemt naar je werk kunnen collega's denken dat je een soort alien bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten