woensdag 10 november 2010

David Wolfe - Goji bessen



David sprak me veel lof over Goji bessen. Hoog antioxydanten gehalte en zeer voedzaam. Heerlijk om rauw te eten. Hij deed ze ook in zijn fles water.

Wat nieuw voor mij was is dat hij sprak over domesticated food. Hij doelde op gekweekt voedsel versus voedsel wat in het wild geplukt is. Domesticated food heeft volgens hem weinig moeite hoeven te doen om te groeien en zou daarom minder voeding bevatten.

Goji bessen is een mooi voorbeeld. Want het zakje hierboven komt van de Natuurwinkel en kost normaal gesproken 4.95. Zo'n zelfde zakje kost bij rawfood winkels al snel zo'n 12,50 of meer, maar dan zijn ze in het wild geplukt.

3 opmerkingen:

  1. Hoe weet je dat ze wild geplukt zijn? Ik vin de prijsverschillen echt enorm. Bij sommige winkels kost 250 gram 1,99 bij andere 12,50!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rogier. Bedankt voor je reactie.

    Bij de Goji Bessen die bijvoorbeeld UnlimitedHealth verkoopt (maar ook rawfood cafe) staat op de verpakking dat ze 'wild crafted' zijn.

    Die enorme prijs verschillen zijn mij ook opgevallen. Zoals ik al schreef koop ik doorgaans Goji bessen bij de Natuurwinkel en die zijn niet wild geplukt. Staat in ieder geval niet op de verpakking. Ik vind wild geplukte bessen voor +10 euro te duur. Heb ze wel eens gekocht en ze waren erg lekker. Toen was ik ook veel zuiniger en bewuster; waarschijnlijk door de prijs. ;) Zeker weten of ze wild geplukt zijn is natuurlijk maar de vraag. Gaat over vertrouwen. En dan ook de vraag of wild geplukt echt beter is. Vragen.. vragen.. Ook koop in ieder geval wel liever biologisch, zie vaak wel het verschil. Maar als ik honger heb en moet kiezen tussen een groene biologische banaan en een rijpe gewone banaan kies ik toch voor die laatste.

    Groetjes, Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu in aanbieding:

    10kg gedroogde gojibessen voor 120 Euro

    productiedatum : oktober 2010

    houdbaarheid: 16 maanden

    smaak: zoet

    maat: standaart

    Check voor meer info en informatie op www.goji-berrie.com
    www.fresh-gojiberries.com

    goji gojiplant goji plant gojibesplant gojibesplanten gojibessen gojibesje gojibes gedroogde goji gojibessap goji bes super fruit superfruit gojiboom

    BeantwoordenVerwijderen