maandag 21 november 2011

Fr00d RIP



Frood gaat haar deuren sluiten op 27 november. Een reactie op een tarwegras artikel waarschuwde mij en de eigenaresse heeft dit nu bevestigd.

Als ik even grofweg reken kom ik uit op zo'n 750 tarwegrasjes die ik daar heb gedronken. Ik hou eigenlijk niet van veranderingen! ;) Vreemd genoeg was ik al een paar maanden afscheid aan het nemen van Fr00d. De 'juice' was er uit voor me. Het leek me goed om te minderen met het gras omdat ik dit al zoveel gedronken heb. Er stond ook nieuw personeel 's ochtends waar ik geen klik mee had en hun waarschijnlijk niet met het gras. ;)

Ze blijven wel iedere zaterdag op de Zuidermarkt met vers gras staan; een nieuwe biologische markt.

Frood schrijft ook dat Unlimited Health vers gras gaat verkopen, om het gras vacuĆ¼m dat zal ontstaan in de Pijp op te vullen. Dat doen ze nog niet. Het valt dus nog te bezien of dat een goed vers gras adres wordt. In ieder geval niet met dit fantastisch uitzicht:



(Die koe hoort bij de slagerij aan de overkant van Fr00d in de Pijp;)

Dag Frood. Bedankt voor alle verse groene energie. Het was leuk om 's ochtends binnen te stappen en te horen, "grasje?". Ik ga deze week niet meer, want ik hou niet van afscheid nemen. Het was goed zo.

6 opmerkingen:

  1. Drink elke dag tarwegrassap thuis, van daily-juice die verkopen vers tarwegras en bevroren tarwegrassap in cups van 30 ml. lekker makkelijk en van goeie kwaliteit. drink het al 2 jaar en stop er zeker niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ton,

    Naar aanleiding van de reactie van "tarwegras" heb ik eens op de site van daily-juice gekeken. Het wekte mijn interesse.
    Nu lees ik daar dat tarwegras zo gezond is omdat het net zoveel voedingswaarden heeft als 2 ons groente en 2 ons fruit.
    Ahum, wat is dan het nut van het nuttigen? Misschien wel voor de doorgewinterde westerse eter. Maar voor mij, als rawfoodie? Ik eet echt wel meer dan die paar ons fruit en groente. Ik twijfel dus nog steeds erg over de meerwaarde van tarwegras.

    Dus Ton, weet jij wellicht interessante linkjes met weetjes, feiten, testen en al niet meer over dit groene spulletje? ;-D

    Weet je waarom deze winkel er eigenlijk mee stopt? Ik ben er nog nooit geweest, maar het is toch altijd weer jammer dat zo'n winkel sluit.

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Petra:)

    Ben vandaag nog een keer langs geweest. Ze gaan zich nog uitsluitend richten op evenementen. De winkels draaide geen verlies maar ook niet heel veel winst. Jammer, zeker die in de pijp liep toch heel goed.

    Wat betreft tarwegras wordt er veel geroepen. Of dat allemaal waar is weet ik niet. Probeer het eens op nuchtere maag en kijk wat het met je doet als je in de gelegenheid bent. Ik heb het altijd prettig gevonden, maar mijn lief moet er niks van hebben. :)

    Ik neem het alleen als het vers wordt geknipt. Dat vind ik juist het mooie van het product, het ene moment groeit het nog en dan wordt het meteen langzaam geperst en gedronken. Over levend voedelsel gesproken. :)

    Met ingevroren tarwegras heb ik geen ervaring.

    Groetjes,
    -- Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ton,

    Ik heb wel 5 kg zaad hier liggen (ik ben soms ietwat te impulsief in de aankopen) en een tijd terug ook het gras gegroeid. Dat wil prima. Maar ik heb geen juicer. Ik dacht dat ik het wel in de groene smoothie kon verwerken maar ik ben er nog niet uit of dit wel echt kan. Ik heb het vermoeden van niet.
    Er is me wel geadviseerd om het gras uit te kauwen, maar ik vond het gekochte sapje al niet te harden, dus ik begin niet aan het kauwwerk ;-)
    Dus voor mij even geen oplossing hoe ik nu aan vers sap kan komen. En uitproberen zit er dan ook even niet bij. Ingevroren sap lijkt me al aardig in kwaliteit afgenomen en ik denk ook niet dat het tijdens transport diep genoeg bevroren blijft. In mijn vleesverleden heb ik nog wel eens diepgevroren biologisch vlees laten bezorgen, maar dat was -ondanks een bijzonder goede verpakking- toch niet meer diepgevroren bij aankomst.
    Ik kauw nog even verder op deze materie ;-)

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra:) Heel herkenbaar. :)

    Slowjuicer of kauwen. Eten of in een smoothie zou ik zeker niet doen, mensen kunnen het niet verteren. Daar zijn de 4 magen van een koe voor nodig. :)

    Ik heb zelf ooit een hand juicer hiervoor gekocht. Een echte slow juicer vind ik te prijzig. Maar probeer het eens voordat je zo'n juicer koopt, want ik gebruik 'm eigenlijk niet omdat ik zelf geen gras meer kweek.

    Groetjes Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Petra,
    Bij de waterwinkel kun je nu ook bevroren tarwegrassap in cupjes krijgen van de Tarwegraskoning. Zij kweken tarwegras op volle grond. Ik zie dat Dailyjuice op water kweekt. Wat is beter?
    Groet, Richard

    BeantwoordenVerwijderen