maandag 23 januari 2012

vanuit Sydney - iHerb



Uiteindelijk heb ik hier wel rauw ingrediënten gevonden, zoals rauwe cacao nibs/agave en rijst eiwitten, maar ontzettend duur. Ook gewone dingen, als thee is erg duur hier. Een doosje Yogi thee is al snel 9.50 AUS Dollar/7.70 Euro. Goedkopere alternatieve zijn er eigenlijk niet. Of het nou ligt aan dat de Euro het slecht doet , de Australische dollar zo sterk is of een combinatie weet ik niet. Maar goede biologische rauwe ingrediënten zijn in Nederland best duur, hier gaan ze soms nog een keer over de kop.

Dus daar gaan mijn 'eat local' plannen. Een bestelling bij iHerb ingeschoten en hier laten bezorgen. Op hun website las ik dat ik moest rekenen op 12 dagen om te bezorgen in Australië.

Vandaag, op een zondag nota bene (nog nooit een pakketje op zondag gekregen), klopte er opeens een DHL man aan met de spullen die slechts 5 dagen geleden besteld waren. iHerb zit in Californië en op de DHL tracking pagina zie ik dat het meteen vanuit LA naar Sydney is gevlogen.



En een meevallertje, geen invoerrechten hoeven te betalen.

Dus ik heb weer een voorraadje basis spullen in huis. Enige wat ze niet wilde bezorgen was Sunwarrior Vanilla. Dat wordt hier wel verkocht, voor ongeveer 60 euro. Blijkbaar heeft iemand hier het exclusief invoerrecht bedongen.



De globalisering is een feit wat mij betreft. Veel verder van huis kan ik niet zitten maar ik kan op exact dezelfde manier mijn rawfood dingetjes in de US bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten