woensdag 28 maart 2012

vanuit Thailand - Restaurant Living Food Cafe in Phuket



Een rawfood restaurant op Phuket. Mijn verwachtingen waren niet hoog, want dit eiland is toch niet echt mijn ding. Reden dat we hier zijn is meer een praktische, namelijk bereikbaarheid. Mijn lief is iets meer dan 5 maanden zwanger, dus leuke tochtjes met stampende longtail bootjes en achterop een pickup over misselijk makende zandpaden naar 'off the gride' plekjes op eilandjes vermijden we liever even.



Blijk ik hier enorm geïnspireerd te zijn. Dat kwam ook niet door het over vriendelijke personeel, die waren meer koeltjes. Zou ik ook zijn geworden als ik op Phuket leefde denk ik. :)

De oprichter schrijft in een inleiding, (vrij vertaald) dat hij er voor gekozen
heeft bekende gerechten zoals spaghetti lasagne, burgers en taco op de menu kaart te zetten. Er zijn rawfood versies van gemaakt om de overgang makkelijker te maken. Zodat we reageren vanuit onze emotionele verbondenheid met eten; visueel, qua smaak en kinetisch. Zodat onze emotionele verbondenheid vervuld is terwijl we gezond levend voedsel vol enzymen, mineralen, en vitamines eten.

Zo duidelijk heb ik dit nog niemand zien stellen. Doet me realiseren dat als ik ergens een sandwich/ lasagne of burger zie staan, boort dat onbewust hele diepe gevoelens aan.

Anyway, wij hebben hier heerlijk gegeten. Eten vult enorm goed en na een stevige lunch hier had ik 's avonds alleen nog behoefte aan wat vers fruit.
  • Quiche. Spinazie met paddenstoelen en groene salade.

  • Tostada. Dehydrated mais met ontkiemde gepelde tarwe (wheatberries) tortia, 'taco vlees', 2 types kaas, sla, tomaat, ui en saus.


  • 'Gebakken groente' met noodles. Gesneden groenten gemarineerd en 2 uur 'dehydrated' geserveerd op bed courgette noodles.



Door dit tentje zijn we 4 dagen zo goed als rauw geweest. Helaas waren ze dag op ons vertrek gesloten. Toen realiseerde ik me, toen ik een simpele groene curry (met alleen groenten, maar waarschijnlijk ook veel MSG) en gestoomde rijst at. Dat viel me toch zwaar.

Goed puur eten heeft zo'n positieve uitwerking op het hele systeem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten